Badanie satysfakcji pracowników jest jednym z ważnych wykonywanych badań w firmach. Jest ono źródłem obrazu o tym w jaki sposób postrzegane są warunki pracy oraz, co sądzą pracownicy o wdrożonej nowej organizacji ich pracy.
Badania satysfakcji pracowniczych organizowane są najczęściej analogicznie do schematu: precyzyjne określenie celu oceny satysfakcji, określenie zestawu cech, definiujących model, reprezentacja cech w ankiecie oceny, badanie ankietowe wśród respondentów, opracowanie wyników badania oraz napisanie raportu z badań.
Zależnie od planu firmy wybrane części ewentualnie całość prac często zlecane jest do realizacji wybranej firmie doradczej, mającej potencjał merytoryczny, by przygotować wszystkie powierzone jej zadania połączone z oczekiwaną oceną.
Jednym z większych problemów technicznych związanych z przygotowaniem i realizacji analiz satysfakcji pracowników bywa formularz badania, który w zależności od potrzeb organizacji istnieje w postaci papierowej ankiety lub wersji on-line, jeśli oceniający dostęp do sieci zewnętrznej.
W każdym z tych przypadków, otrzymane w ocenie ankietowej oceny informacje z ankiet wpisane są do specjalnego narzędzia informatycznego (często jest to dedykowany plik arkusza), który przeprowadza łączenia danych i niezbędne rachunki. Ich przejrzystość decyduje o tym jak duża jest jakość wypracowanego w badaniu wyniku.
Inne blogi: Blog 1 Blog 2
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz