Badanie satysfakcji pracowników jest jednym z często robionychocen w organizacjach. Jest ono dostawcą wiedzy zarówno odnośnie tego jak postrzegane są warunki pracy oraz, jaka jest opinia pracowników o wdrożonej nowej struktury organizacyjnej.
Badania satysfakcji pracowniczych wykonywane są zwykle zgodnie z listą: precyzyjne zdefiniowanie celu badania, naszkicowanie zestawu cech, definiujących model, odwzorowanie cech w ankiecie badawczej, badanie ankietowe wśród respondentów, opracowanie wyników badania i napisanie raportu postbadawczego.
W zależności od potrzeb organizacji określone fragmenty lub całość badania zwykle zlecane jest do wykonania wybranej organizacji consultingowej IT, która jest w stanie wykonać wszystkie powierzone jej zadania związane z poszukiwaną oceną.
Największym problemów realizacyjnych związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem ocen satysfakcji pracowniczych bywa ankieta badawcza, która adekwatnie do możliwości firmy istnieje w postaci tradycyjnej ankiety lub wersji on-line, jeśli oceniający dostęp do sieci internetowej.
W każdym z tych przypadków, pozyskane w badaniu empirycznym analizy dane z formularzy przeniesione są do dedykowanego narzędzia informatycznego (w najprostszym przypadku może być to przygotowany specjalnie plik Excel), który przeprowadza agregacje danych oraz analizy statystyczne. Ich precyzja określa o tym jak wysoka jest jakość określonej w analizie wyniku.
Inne blogi: Blog 1
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz